Synlighet med søkemotoroptimalisering

Søkemotoroptimalisering

.”Ærlighet varer alltid lengst” heter det. Dette gjelder også for internett. Å prøve å tilegne seg treff til hjemmesiden som ikke samsvarer med innholdet vil i dag straffe seg. Uekte treff vil Google, Bing og Yahoo oppfatte som spam og rangere deg lavere.
I dag er ærlighet den beste veien å gå, men å bruke rette ord og fraser for akkurat din bransje en nødvendighet. I tillegg finnes det verktøy som hjelper søkemotorene å peke på akkurat din nettside. Derfor må vi kjenne til ditt fagfelt.
Å utforme relevant tekst som inneholder de mest brukte ordene i din bransje er det viktigste. Visste du at til og med navnet på bildene betyr noe?
Kort og godt hjelper det ikke å bruke ord som eksempelvis hårdesign, om du ønsker treff på søk på frisør. Hvordan ordene blir brukt på nettsiden avgjør hvordan de blir rangert.
Vi har verktøy til å finne de mest søkte frasene. Det er viktig å fremheve ditt område om det er en lokal bedrift.
Det finnes også flere eksterne tjenester som eksempelvis karttjenester som ofte bør ryddes opp i. Dette hjelper vi til med.