
Markedsføring på nett
Ofte har selskaper som promoterer bedrifter på nett sin klare favorittkanal. De kan søker bevis for at den ene kanalen fungerer best. Dette mener vi er å forenkle det for mye. Av store annonsekanaler finnes det i hovedsak to kanaler som fremhever seg. Det ene er Google-nettverket og det andre er plattformen til Facebook. De dekker forskjellige behov og kundemasse innen digital markedsføring. Om du har materiell fra før, så kan vi bruke dette. Vi kan også hjelpe deg med foto eller grafiske illustrasjoner.
Google annonser
Google har flere kanaler. Den best kjente er Google Ads, men Google har også flere kanaler, som YouTube og Displaynetwork. Derfor kan vi kjøre kampanjer som vises i apper på telefonen, eller tilfeldig på nettsider til aviser. Mange av annonsene du får opp på avisen din er ikke kjøpt av avisen, men det er annonseplasser som Google disponerer.
Facebook og Instagram
Facebook har like mange muligheter. I tillegg til å kunne vise annonser på Facebook kan man kjøre annonser mot Instagram, og mange av Facebook-nettverkets samarbeidspartnere. Vi kan også hjelpe deg med å administrere Facebook-siden din, eller å opprette en.
Digital markedsføring og analyse
Før man setter i gang med digital markedsføring er det viktig å analysere kunden, for å kunne nå ut i de riktige kanalene. Aldersgruppe og kjønn er viktige opplysninger. Skal man eksempelvis nå ut til unge brukere vil ofte Instagram være en bedre kanal enn Facebook.
Derfor er det viktig å ha de riktige verktøyene til å måle dette. Google Analytics lar oss sjekker hvor trafikken til nettsiden kommer fra og når dette skjer. Ofte er e-post-analyse også viktig for å kunne måle hvor mye trafikk og henvendelser en unik annonse gir.
Det å evne å justere hvilket nettverk som fungerer er viktig. Av og til kan vi ha valgt et nettverk eller annonse som ikke treffer kundene dine optimalt. Derfor må dette være levende og kunne justeres underveis.
Det å evne å justere hvilket nettverk som fungerer er viktig. Av og til kan vi ha valgt et nettverk eller annonse som ikke treffer kundene dine optimalt. Derfor må dette være levende og kunne justeres underveis.
Optimalisere
I mange tilfeller er den beste investeringen for kunden selve nettsiden. En lite synlig nettside kan skyldes utforming, eller svak søkemotoroptimalisering. I mange tilfeller gjør en oppgradering av nettsted mer enn kunden visste på forhånd.
Dette er mer langsiktig. Søkemotorer vil ikke oppdage endringer og gi deg høyere rangering før det har gått en tid.
Dette er mer langsiktig. Søkemotorer vil ikke oppdage endringer og gi deg høyere rangering før det har gått en tid.
